Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2009

[ φωτο: το αγαπημενο μας βιβλίο επικοινωνίας , μας ακολουθει παντου και είναι το αποκούμπι μας όταν το μεγάλο βιβλίο επικοινωνίας "του σπιτιου" τυχαία "χάνει" τη βάση πρότασης του ]
η ομιλία μας μπορεί να εξελίσσεται με αργους ρυθμους με τραγουδάκια και ηχολαλίες .τελευταία προσπαθεί να τραγουδήσει την κουκουβάγια, το αλάτι ψιλό, και την ωραία πεταλούδα.τραγουδάμε όλοι μαζι και δείχνει να το χαίρεται, σταματα και μας κοιτά και συνεχίζει!! Υπάρχει ομιλία αλλα όχι λειτουργικός λόγος.για την επικοινωνία μας χρησιμοποιούμε εικόνες.και όχι λέξεις .Επικοινωνεί ζητώντας να ικανοποιήσει βασικές αναγκες και κυρίως με Pecs ή με νοήματα ή με γκρίνια ( δεν έχει στο λεξιλόγιο του ακόμα τα "κουράζομαι", "πονάω","νυστάζω" κτλ).Η κατανόηση του προφορικού λόγου είναι καλύτερη απο την έκφραση ( αυτη τη ρημάδα την κάλτσα και τη μπλούζα όμως δε μπορουμε να τη ξεχωρίσουμε.τα παπούτσια , που σημαίνουν "βολτα" τα αναγνωρίζουμε πάντα)
DSM στο ποδι ξεκίνησα να γράφω, οπότε συνεχίζω ....
Φαντασία :το βασικότερο μας πρόβλημα είναι το στερεοτυπικο παιχνίδι.Όχι μονο γιατι δεν κάνει συμβολικο ,αλλα γιατι το χτύπημα του μολυβιου σε διάφορες επιφάνειες, το κρύψιμο των καλαμακίων ( του φραπε αλλά και του σουβλακιου) τον απορροφουν τόσο πολύ που κατεβάζει ρολά,κι έτσι αυτο εμποδίζει και την κοινωνικότητα και την επικοινωνία.

κοινωνική συναλλαγή : ποτέ δεν έχει προσπαθήσει να σου δείξει αυτό που του κάνει εντύπωση.Σπάνια παίρνει πρωτοβουλία να πλησιάσει άλλα παιδια για παιχνίδι.Ανταποκρίνεται ,οχι με τον κατάλληλο τρόπο πάντα,όταν κάνουν οι άλλοι το πρωτο βήμα αλλά μπορεί και να μη γυρίσει στο όνομά του.Φέτος έχει "καταφέρει" να διεκδικήσει παιχνίδια, να "απαντήσει" σε δαγκωνιές και σπρωξιές,και δειλά δειλά προσπαθεί να μιμηθεί τον τρόπο που οι άλλοι παίζουν.

η κεραμίδα που επεσε την Παρασκευη στη συνάντηση με τις δασκάλες ήταν ότι του χρόνου το νηπιαγωγείο μας θα έχει 8 μαθητές -οι 6 με Δ.Α.Δ με τις 2 δασκαλες σε ενα δωμάτιο 4*4 . Η περσινη πρόταση του ΚΔΑΥ ηταν παράλληλη σε κανονικο νηπιαγωγειο ΕΦΟΣΟΝ έχει αυτοεξυπηρέτηση, αλλιώς ειδικο. προτιμήσαμε το ειδικό νηπιαγωγειο , και όντως το θέμα της τουαλέτας έχει σχεδόν λυθει.φετος όμως δεν κάνει πρόταση το ΚΕΔΔΥ αλλα το σχολειο (?) και δε ξερω τι θα γινει . αν πράγματι ερθουν τόσα παιδια , ουτε για τη σωματική τους ακεραιότητα δε θα είμαστε σίγουροι , ποσο μάλλον να προχωρήσουμε σε εξατομικευμένες παρεμβάσεις. Άλλο ειδικο νηπιαγωγείο δεν υπάρχει στο νησι. πρέπει να μάθω αν πρόκειται να ιδρυθει καινουριο. αλήθεια , ποια ειναι η αναλογία μαθητών - νημιαγωγών που προβλέπεται απο το νόμο;;

7 σχόλια:

The Gasbird Familly είπε...

Απ' όσο γνωρίζω ,είναι μία δασκάλα για 3 παιδιά σε ειδικό πλαίσιο και με συναφείς δυσκολίες.Επίσης σε κάθε παιδί πρέπει να αντιστοιχούν 2 τετραγωνικά τάξης,οπότε εκεί είστε καλά.Οι δασκάλες κατέχουν το θέμα ή κάνουν απλή φύλαξη?Υπάρχει προσωπικό ημερήσιας φροντίδας ή τρέχουν οι δασκάλες για καθαριότητα και τουαλέτα?Τα παιδάκια μπορούν να γκρουπαριστούν σ' ένα βαθμό?Ρωτώ ενημερωτικά.

emma είπε...

Να ρωτισω, μια δασκαλα για 3 παιδια ειναι μονο για παιδια με ΔΑΔ? Ρωτω γιατι το θυμαμαι ως μια δασκαλα με 1-5 παιδια, 2 δασκαλοι με 6-10 παιδια, και ειδικο σχολειο ειναι το ιδιο με ΣΜΕΑΕ?

MiKy είπε...

στο σχεδιο νομου για τον 3699 προβλεπόταν σε περίπτωση μαθητών με αυτισμο ή πολλαπλές αναπηρίες η αναλογία να μπορει να είναι 1-3.
στο νόμο τελικά δε μπορω να εντοπίσω τέτοια διάταξη,οπότε ίσως ισχύουν τα γενικα για ΣμΕαε
( ναι εμμα , το ειδικό σχολείο ( ειδικο νηπιαγωγείο και ειδικο δημοτικο και ειδικο γυμνάσιο) είναι ενας τύπος σμεΑΕ. σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής ( ΣΜΕΑΕ) είναι και τα τμήματα ένταξης, και τα ΕΕΕΚ)
Νικη,
οι δασκάλες μας έχουν γενική μόρφωση ειδικής αγωγής.Δεν έχουν εμπειρία με αυτισμό αλλά συνεργαστήκαμε αρκετα καλα.΄Το ΕΒΠ είναι του δημοτικού αλλά βοηθάει και στο νηπιαγωγείο (αν δεν είναι απασχολημένη) π.χ. μια συμμαθήτρια που φοράει πάνες την αναλαμβάνουν στην τουαλέτα. οι άλλοι 3 πάνε με πρόγραμμα, με τις δασκάλες.φέτος και οι 4 είχαν την ίδια διάγνωση,αλλά οι μισοι δεν είχαν δουλευτει καθόλου πριν, pecs είχε μονο ο Νασος και λειτουργικό λόγο δεν είχε κανένα απο τα παιδιά.και οπτικό πρόγραμμα μονο ο νάσος μετα απο ατελείωτες συζητήσεις για τη χρησιμότητά του,και μόνο για τις δύσκολες μεταβάσεις και όχι για όλη τη μέρα.
πραγματικά το θέμα για την επόμενη χρονια το είπαμε την ώρα που αποχαιρετιόμαστε την παρασκευη. θα το συζητήσουμε αυτη τη βδομάδα .
τα επόμενα παιδάκια απο ότι φημεες λένε, ( δεν ζήτησα και τα χαρτιά τους) θα είναι down, ΨΚΚ και 4-5 με ΔΑΔ.

Ιωάννα είπε...

Διακρίνω μικρά αλλά σταθερά βήματα, προς το καλύτερο. Έτσι ήταν πριν ένα χρόνο ο Παναγιώτης, μόνο που ακόμη δεν έχει καταφέρει να πει τραγουδάκι,ούτε καν προσπαθεί. Στο Θέμα φαντασία, πριν ενάμισι χρόνο μας είχε δώσει τα πρώτα καλά δείγματα και σήμερα είναι το δυνατό του σημείο. Στα υπόλοιπα, από τη στιγμή που άρχισε να γίνεται κάπως κατανοητός, έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο, δηλαδή από Σεπτέμβρη και δώθε. Καλαμάκια δεν έκρυβε, δεν κρύβει.
Να ελπίζεις.

athanasia είπε...

Προς το παρόν, καλό καλοκαίρι, για να υπάρχει καλή δύναμη για την σχολική χρονιά. :)

The Gasbird Familly είπε...

Αν κατάλαβα καλά θα είναι του χρόνου 6-7 καινούργια και τα φετινά 4 μαζί?Αν ναι τότε ζορίζει το πράγμα γενικά και ειδικά. Φαντάζομαι ότι θα ενημερωθείτε έγκαιρα για να κινηθείτε και ανάλογα.

MiKy είπε...

Ιωάννα, ελπίζω να έχω τις δυνάμεις να το παλέυω όσο χρειάζεται:-)
αθανασία, με αγχώνει το καλοκαίρι αλλα και αυτο που θα ακολουθήσει
Νικη , εγω αυτο κατάλαβα. ίσως ενα αποτα φετινα να προχωρήσει σε επόμενη τάξη.γι αυτο ανησυχώ και περιμένω να ξεκαθαρίσουν τα δεδομένα, γιατι ίσως χρειαστει να κάνουμε κάτι απο φετος...