Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2008

verbal vs physical prompt

ειναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε σωματικη καθοδήγηση γιατι μπορουμε πιο ευκολα να την αποσύρουμε. δε συμβαίνει το ίδιο με τη λεκτική όμως.
ενα παιδι που μαθαινει να βάζει τα παπούτσια του , αν του πας το χερι να τα κουμπωσει,μπορει να μαθει πιο ευκολα να τα κουμπωνει μονο του,σε σχέση με ενα παιδι που εμαθε να περιμένει να του πουν "τωρα κούμπωσε τα παπούτσια σου".
αυτο γιατι στην πρωτη περίπτωση σιγα σιγα θα σπρωχνουμε ολο και πιο λίγο ενώ το λεκτικο μηνυμα είναι binary,υπαρχει ή δεν υπάρχει, δε μπορεις να το αφαιρεσεις γιατι ενσωματωνεται στη ρουτινα .

συμπερασμα: οταν ο πριγκηπας φαινεται να ετοιμάζεται για ..."σοβαρη δουλεια"
ειναι καλύτερα να τον αρπάζουμε και να τον οδηγουμε εκει που πρεπει χωρις πολλα λογια.
φυσικα μπορουμε μετα να σχολιασουμε και να ονομάσουμε αυτο που εγινε.

το ξαναλεω για να το εμπεδώνω...

Α, και μια αλλη ερευνα λεει οτι οι αγχωμενοι ( stressed) γονεις δε βοηθανε και πολυ στην πρώιμη παρέμβαση . μαλλον το αγχος επιδρα αντιστροφως αναλογα μετην προσπαθεια.
στοιχεια για την ερευνα δεν εχω,θα το ψαξω και θα επανελθω.

3 σχόλια:

Μαριλένα είπε...

Όντως είναι σημαντικό και όντως χρειάζεται υπενθύμιση. Και το ΄χω διαβάσει και μού ΄κανε εντύπωση η ειδική παιδαγωγός που όταν τον μάθαινε ανεξάρτητες καθόταν πίσω του για να μην τη βλέπει και χωρίς να μιλάει καθοδηγούσε το χέρι του όταν εκείνος δίσταζε. Αρχικά δείχνει άχαρο αλλά είναι αποτελεσματικό.

houz είπε...

Α, και μια αλλη ερευνα λεει οτι οι αγχωμενοι ( stressed) γονεις δε βοηθανε και πολυ στην πρώιμη παρέμβαση . μαλλον το αγχος επιδρα αντιστροφως αναλογα μετην προσπαθεια.
στοιχεια για την ερευνα δεν εχω,θα το ψαξω και θα επανελθω.



Καλημέρα
Η ειδική εφάρμοζε το “shadow” ( σκιώδης ) βοήθεια. Είναι από τις πολύ αποτελεσματικές και υποβοηθητικές καταστάσεις. Είναι εύκολη η επανάληψη, δεν υπάρχουν run time error μια που όταν κρίνει ο shadow «βοηθάει» το παιδί, είναι εύκολο να κάνεις fade και ένα από τα κυριότερα δεν είναι προκαλεί διάσπαση προσοχής μια που το παιδί βλέπει μόνο δύο έξτρα χέρια και τίποτα άλλο ( μάλιστα είναι και φιλικά μια που τον βοηθάνε να πετύχει τον στόχο του – αν παίζει και ενισχυτής στο τραπέζι. ).

Στα μειονεκτήματα ότι χρειάζονται ένας παραπάνω ( ένας να δίνει τα mands και ο shadow ).

Επίσης όταν υπάρχει δυναμικό το shadow μπορεί να μετατραπεί από το σε βοηθάω να βρεις το σωστό στο σε βοηθάω να μην κάνεις λάθος.
Με απλά λόγια αν το χέρι του παιδιού πρέπει να πάει αριστερά τότε δεν το πάω αριστερά αλλά δεν το αφήνω να πάει δεξιά.

Προσωπικά δουλεύουμε πάντα shadow όταν είμαστε 2 με το τέκνο.

Στο shadow έχει εκπαιδευτεί και το μεγάλο τέκνο με τρομερά καλά αποτελέσματα. Βέβαια κοστίζει και αυτός σε ενισχυτές αλλά ….

Όσο για το «verbal vs physical» ζήτημα, είναι παρόμοιο με το «μαχαίρι ή κουτάλι» ζήτημα.
Και τα δύο είναι καλά.

Επίσης αν χρησιμοποιείς λεκτική στο παράδειγμα : πουν "τωρα κούμπωσε τα παπούτσια σου"…το λεκτικο μηνυμα είναι binary,υπαρχει ή δεν υπάρχει, δε μπορεις να το αφαιρεσεις γιατι ενσωματωνεται στη ρουτινα .

Υπάρχει το binary check.
Στο τέλος ρωτάς «Κουμπώσαμε τα παπούτσια ;» αντί το «κούμπωσε τα παπούτσια» μετά από καιρό :«Τι ξεχάσαμε ; Τα παπούτσια. Τι κάνουμε ; Κουμπώνω τα παπού_»

Ο λόγος πρέπει να έχει δύναμη αλλιώς τα περισσότερα παιδιά το «βολεύονται» με physical.

Πάντα φυσικά κάθε παιδί είναι διαφορετικό και με το προσωπικό του δυναμικό.

Σε ένα παιδί που δεν έχει κατανόηση λόγου τότε το verbal πρέπει να συνυπάρξει με το physical για αρκετό καιρό μέχρι να έρθει η κατανόηση λόγου…..


Σεντόνι...

Μαρια_Μαρια είπε...

Καλοριζικο το μπλογκ.

Αυτο που θα σχολιασω γιατι βιαζομαι ειναι οτι συμφωνω απολυτα με τον τιτλο που εδωσες.Ισως αυτο ειναι το πιο δυσκολο στους γονεις που εχουν αυτιστικα παιδια.
Να αποδεχτουν δηλ. οτι , αυτη ειναι η ζωη τους, η Αλλη, ειναι οντως των Αλλων .Οσοι το καταλαβουν αυτο νωρις, βιωνουν ενα ειδος λυτρωσης.

Για τα υπολοιπα θα επανελθω