αυτο το καλοκαίρι ξεκίνησα με την πίστη οτι ο νασος θα τα καταφέρει.
Πηραμε τους στόχους του portage απο την ηλικία των 2.
Πρωτος στοχος "να καθεται για 5 λεπτα στο γιογιο" ασχετα με τον αν κάνει κάτι η όχι . οι οδηγίες έλεγαν να διαβάζει κανενα βιβλιαράκι και τέτοια.
Δεδομένου ότι το auto trith- αγγελίες , που είναι το αγαπημένο μας για ξεφύλλισμα, δεν δούλεψε είχαμε την έμπνευση να πετάμε πετραδάκια.
το σκηνικό φαίνεται στη φωτο. έτσι ειχαμε την πρώτη επιτυχία.
Μετά απο μια βδομάδα με μικροατυχήματα βρήκαμε τους χρόνους που έπρεπε να τον ρωτήσουμε αν θέλει, και καταφέραμε να μη λερώνουμε πια το βρακάκι.Από μέσα. γιατι απέξω .... θες που τωρα ανακαλύπτει το φύλο του , θες που τώρα ειναι προσβάσιμο το μεχρι προτινος κρυμμένο στην πάνα , όλη τη μέρα το ενα χεράκι ήταν απασχολημένο με το νεοανακαλυφθεν μέλος του σώματος.
Τωρα μπορει να βγάλει εσώρουχο και παντελόνι - τελείως , δεν του αρκει να το κατεβάσει απλώς.ανεβαίνει μόνος του στην τουαλέτα, και αφου κάνει τσισάκια κατβάζει το μπλουζάκι και σκουπίζει τη βρυσούλα! προσπαθώ να του δείξω να το κάνει με χαρτί τουαλέτας - αν τον προλάβω.
το επόμενο βήμα φαντάζει το πιο δύσκολο: να πάρει την πρωτοβουλία να πάει χωρίς να τον ρωτάμε.
η γενική αρχή για να μάθει πράγματα που θέλουν πρωτοβουλια είναι η πληρης σωματική καθοδήγηση. Σαυτό το θέμα όμως είναι δύσκολο να το κάνεις χωρίς προτροπή. Φοβάμαι μη μάθει να εξαρτάται απο τη δική μας ερώτηση, έχω ακούσει και για παιδάκια στο φάσμα που έμαθαν να κρατιουνται σε τέτοιο βαθμό που μετα να χρειάζεται κλύσμα ... και δε θέλω να τον πιέσω.
ισως απλά χρειάζεται περισσότερο χρόνο σ'αυτή τη φαση. θα δείξει.
Χτες βραδυ αρνήθηκε να φορέσει πάνα μετά το μπανιο. κοιμήθηκε και ξύπνησε στεγνός.
υπάρχει φυσικά και το ερώτημα πότε θα μάθει να κατουράει όρθιο ...
αλλα ειπαμε : ενα βήμα τη φορά
Πηραμε τους στόχους του portage απο την ηλικία των 2.
Πρωτος στοχος "να καθεται για 5 λεπτα στο γιογιο" ασχετα με τον αν κάνει κάτι η όχι . οι οδηγίες έλεγαν να διαβάζει κανενα βιβλιαράκι και τέτοια.
Δεδομένου ότι το auto trith- αγγελίες , που είναι το αγαπημένο μας για ξεφύλλισμα, δεν δούλεψε είχαμε την έμπνευση να πετάμε πετραδάκια.
το σκηνικό φαίνεται στη φωτο. έτσι ειχαμε την πρώτη επιτυχία.
Μετά απο μια βδομάδα με μικροατυχήματα βρήκαμε τους χρόνους που έπρεπε να τον ρωτήσουμε αν θέλει, και καταφέραμε να μη λερώνουμε πια το βρακάκι.Από μέσα. γιατι απέξω .... θες που τωρα ανακαλύπτει το φύλο του , θες που τώρα ειναι προσβάσιμο το μεχρι προτινος κρυμμένο στην πάνα , όλη τη μέρα το ενα χεράκι ήταν απασχολημένο με το νεοανακαλυφθεν μέλος του σώματος.
Τωρα μπορει να βγάλει εσώρουχο και παντελόνι - τελείως , δεν του αρκει να το κατεβάσει απλώς.ανεβαίνει μόνος του στην τουαλέτα, και αφου κάνει τσισάκια κατβάζει το μπλουζάκι και σκουπίζει τη βρυσούλα! προσπαθώ να του δείξω να το κάνει με χαρτί τουαλέτας - αν τον προλάβω.
το επόμενο βήμα φαντάζει το πιο δύσκολο: να πάρει την πρωτοβουλία να πάει χωρίς να τον ρωτάμε.
η γενική αρχή για να μάθει πράγματα που θέλουν πρωτοβουλια είναι η πληρης σωματική καθοδήγηση. Σαυτό το θέμα όμως είναι δύσκολο να το κάνεις χωρίς προτροπή. Φοβάμαι μη μάθει να εξαρτάται απο τη δική μας ερώτηση, έχω ακούσει και για παιδάκια στο φάσμα που έμαθαν να κρατιουνται σε τέτοιο βαθμό που μετα να χρειάζεται κλύσμα ... και δε θέλω να τον πιέσω.
ισως απλά χρειάζεται περισσότερο χρόνο σ'αυτή τη φαση. θα δείξει.
Χτες βραδυ αρνήθηκε να φορέσει πάνα μετά το μπανιο. κοιμήθηκε και ξύπνησε στεγνός.
υπάρχει φυσικά και το ερώτημα πότε θα μάθει να κατουράει όρθιο ...
αλλα ειπαμε : ενα βήμα τη φορά
2 σχόλια:
Καλημέρα,
Αρκετά ενδιαφέρον ink με απλές, καλές και νομιμόφρωνες ( πάντα ) stratigies :
www.autismsa.org.au/html/strategies/infosheets.html
Όσο για το θέμα της πρωτοβουλίας, όντως είναι το "θέμα".
Απλώς πολλές φορές ισχύει η αρχή του cause and effect ή του trigged event, ιδιαίτερα όταν εκπαιδευτεί έτσι το παιδί.
Με απλά λόγια όταν θα ρωτήσει η μαμά τότε πάμε τουαλέτα.
Και εμείς περάσαμε από όλα αυτά τα στάδια.
Και εμείς είμασταν στο "χρησιμοποίησε το χαρτί", περάσαμε "Όχι όλο το χαρτί" και το "Το χαρτί είναι μιας χρήσης και όχι 185" και πολλά άλλα.
Σιγά σιγά.
Έτσι και αλλιώς αν τα μάθουν όλα μετά με τι πράγματα θα ασχολούμαστε ; ( Φυσικά κάνω πλάκα )
Ελπίζω να ξεπεράσουμε αυτο το στάδιο και να περάσουμε στο στάδιο της πρωτοβουλίας. Στηρίζω την ελπίδα στό ότι το καταλαβαίνει οτι κατι προκειται να γινει και σταματα την οποια δραστηριότητα.άρα, λεω,κάποιο σημα παιρνει εσωτερικα.
θα δείξει .
Οσο για την πλάκα... πλακα πλακα αυτο το εχω ξανακουσει. ειναι μια λεπτή γραμμή που με απασχολει. θα το ξανα ανοιξουμε το θεμα- υποσχομαι!
Δημοσίευση σχολίου